قیمت زعفزان
نوشته شده توسط : keshavarz

 

saffron محصولی نام آشنا در کل جهان است. این محصول که به طلای سرخ معروف است، با خواص فراوان اما گران قیمت است. امروزه در صنایع مختلف، آشپزی و مصارف خانگی کاربرد فراوانی دارد. عمده saffron جهان در ایران و استان خراسان تولید می‌شود و از مرغوبیت بالایی برخوردار است.

یکی از مزایای این محصول میتوان گفت که به آب یا مراقبت‌های خاصی نیاز ندارد. یک پیاز saffron را میتوان به مدت ۷ سال از آن saffron برداشت کرد. saffron ادویه‌ای پرکاربرد است و خواص دارویی هم دارد. قیمت زعفران با توجه به مرغوبیت و اصل بودن آن متفاوت است.

قیمت زعفران کیلویی ۱۴۰۰

قیمت زعفران کیلویی ۱۴۰۰ در داخل کشور دارای نوسانات زیادی است و در محدوده قیمتی بین ۱۵ تا ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان متغیر است. در حالت کلی نرخ saffron به کیفیت آن بستگی دارد.

قیمت زعفران به دلار

یکی از نکات جالب درباره قیمت زعفران به دلار این است که صادرات این محصول به صورت فله‌ای صورت می‌پذیرد، کشورهای پیشرفته آن را به نام و برند خودشان بسته‌بندی کرده و به کشورهای دیگر صادر می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود بدون اینکه این کشورها زحمتی برای کاشت و برداشت آن داشته باشند به قیمت خیلی بالایی بفروشند و سود کلانی کسب کنند.

قیمت saffron به دلار برای زعفران‌های صادراتی بیشتر است. بنابراین مرغوبیت این محصول در تعیین قیمت آن تاثیر دارد. با توجه به نوسانات ارز و دلار قیمت ثابتی را نمی‌توانیم برای آن مشخص کنیم. موارد تاثیرگذار در قیمت شامل نوع محصول، بسته‌بندی، مرغوبیت، عطر و طعم زعفران و غیره هستند.

نتیجه گیری

هنگام تعیین قیمت saffron عوامل مختلفی تاثیرگذارند. پس در هنگام خرید آن به کیفیت و قیمت آن توجه کنید. قیمت آن با توجه عوامل مختلفی میتواند متغیر باشد. در کشورهای خارجی این محصول را با بسته‌بندی شیک به نام برند خودشان می‌فروشند.

 





:: برچسب‌ها: قیمت زعفران ,
:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: